Tuesday, December 27, 2011

Maharaja Lawak Mega Final

Okey okey okey okey okey, , ,




Kali ni aku nak cerita pasal rancangan realiti, Maharaja Lawak Mega @ astroWarna. Jumaat , 10 malam. Mengumpulkan pelawak2 dari 3 buah negara, Malaysia , Indonesia , Singapura. MLM ni kira high class sikit la daripada Maharaja Lawak beberapa bulan lalu.



Berbalik kepada MLM ,  reality tv ni da mula kira-kira 9 minggu lepas memandangkan dah 9 minggu pelawak2 yang terlibat bertanding. So, Jumaat ni adalah Final. 30 . 12 . 2011. Setelah sekian lama menunggu , akhirnya sampai juga final.

List peserta masuk final :

Osbon


Boboi


Saehu


Syok 

#pic MLM : credit to murai.com.my


Dan Tagline 3 negara itu akhirnya dapat juga di bawa hingga ke peringkat akhir. Planned or not planned itu mungkin pihak Astro je yang tahu. Tapi nak kena la jugak jaga hati negara serumpun yang terlibat. Tak gitu?


Aku rasa saingan sengit antara Boboi and Osbon coz diorang ada cara tersendiri. Boboi dengan watak pentas yang fresh dan baru - Boboi-yot ( Afdhlin ) & Boboi-uwa ( Harun ) . Boyot dan tua. Haha ! 





Osbon dengan Os sebagai a good feeder & Abon sebagai a thrill killer . Tapi tetap balance persembahan diorang.  Aku boleh anggap Osbon sebagai underdog dalam pertandingan ni and boleh buat 'boom!' if compared wif their ages. Tak hairan lah sebab Os pernah menyerlah dalam dunia seni tanah air suatu ketika dahulu. Hero filem lagi ngko!




Tapi macam2 boleh jadi dalam realiti Tv camni. Samaada ia well-planned atau last minute-mindchanging. Itu kita tak tau lah. Ish2, aku ni dah jadi macam gossipper pulakk ! Berangan ! :D







#actually umah aku takde astro, aku tengok mlm kat rumah sebelah. yeah !!!










No comments:

Post a Comment