Wednesday, December 7, 2011

Kartini.

Hy,

Sedang aku syok melayan Fb petang tadi, kol 2 lebey kot, tiba2 kipas sebelah aku tidak berfungsi.
Satu lagi perkara yang aku tak suka berlaku,.

Not my fan.

Arghh,, aku benci keadaan ni! Takde karen! Tak suka betol la., 'Ku sangkakan panas hingga ke petang , rupanya takde elektrik di tengahari' . Takde kena mengena pon? Haha! Nasib baik siang. Kalau malam terpaksa aku bertemankan lilin!

Biarku menjadi liliiiiiiinnn ~~~


Sebab kepanasan, aku cuba berFB di ruang tamu. Bateri laptop nye pun tinggal berapa je . 4 hours 32 min remaining. Bedal la..

Selepas seketika, aku bosan sesangat. rasa nak baling je laptop tu. Heeyyy,. Tergerak pulak hati aku nak pergi umah sebelah ( kerap dipanggil ' rumah sana').

'Rumah sana' didiami nenek aku ( Mak kpd Mak aku) dan anak2nya ( makcik aku). Aku selalu sangat pergi rumah sana. Aku pun tak tau macammana boleh terbit frasa kata 'rumah sana' tu. Macam la jauh sangat. Rumah sana patut diberikan kalau camni.:

Nun jauh di sana...

Masuk je aku ke pintu rumah sana, aku lihat makcik aku yang sorang ni sebok mem belek2 majalah lama dalam gerobok (almari) lama . Kebosanan yang melampau agaknya.

Then aku nampak sebuah majalah komik lama yang menarik perhatian aku. Terpampang jelas tulisan "Kartini" . Camni kulit depan die:


Dan aku rasa aku pon tak buat ape2 dan dorongan kebosanan, aku baca la. 

Sekali aku baca, tak ley berhenti lah. Rasa nak tawu je apa yang terjadi seterusnya. .Memang bezz plot ceritanya. Aku rasa aku berada dalam situasi percintaan monyet tersebut . I'm flowing with the story. Yeah,,


 

 Erm , ni masa cerita ni mula2 je.. masa ni tak banyak adegan psycho si Ayon ( watak utama ). Toksah cerita lebih2 la rasanya. Tapi korang boleh tengok sendiri gembar kat atas ni, kalo korang perhati betul2 macam2 diceritakan dalam satu gambar ni. Lihat lah murid-murid berbaris tu macam2 gelagat, Ada yang main chess la, makan nasi lemak, yang berlari pecut nak ke tandas pun ada . :D . Babak atas ni time Ayon kena denda kat perhimpunan pasal ngurat Kartini kat kantin...



Yang ni Ayon sampai termimpi2 Kartini

"Walaupun Kau Rentas Seribu Padang,
 Walau Kau Tempuh Seribu Rimba,
 Walau Kau Harung Seribu Paya,
 Jika Niat Kau Untuk Lari Daripada Aku,
 Kau Akan Tetap Berjumpa Aku , Yon.
 Tetap Berjumpa Juga,
 Heh, Heh, Heh."

Best babak ni. Like2. 

Yang ni Babak akhir:



Mendalam woo kata2 akhir die tu. Sedih... Sob2.

Fin!

No comments:

Post a Comment