Wednesday, December 28, 2011

Demam Novel !


Dengan cuti sekolah berbaki beberapa hari lagi ni., rasanya dah macam2 aktiviti aku buat masa cuti ni. Paling ketara , blog aku nih.


Back to the tittle, beberapa hari lepas , makcik aku mula membaca novel stelah sekian lama agaknya dia tak buat benda tu. Tak semena-mena berjangkit-jangkit-jangkitlah family member yang lain, . Including me lah.


Dia beli novel baru yang terkini and compare dengan penulisan novel waktu dia remaja dulu. Aku tumpang sekaki la. Aku pun tak tahu apa yang dia dapat hasil perbandingan tu. ,

Semalam aku baru je habis baca novel Sepasan Jeans Biru karya Ahadiat Akasyah. Walaupun mukasurat first sampai fifth lubang lubang dimakan anai2 agaknya. Aku tetap gigih membaca,. ( aku dah cuba gugel pic novel tersebut tapi x dapat. Nak ambik gambar novel sendiri pun malas. Hish,, )


Ini je yang aku dapat.

Rasanya payah aku nak tulis sinopsis novel tu. Tapi plot cerita dia memang best. Aku dah baca 2 novel Ahadiat Akashah and both of them terbaekk,,


Ahadiat Akashah

Aku rasa setelah 2 filem adaptasi dari novel yang mendapat sambutan memberangsangkan : Lagenda Budak Setan , Ombak Rindu,. ,  kini novel di cari-cari dan mendapat perhatian seluruh Malaysia. Kalau dulu macam senyap , sunyi dan sepi je pernovelan ni ( atau aku yang baru sedar ) , sekarang ni kira ada orang pandang novel2 ni,


 


# impossible is nothing









No comments:

Post a Comment