Saturday, December 17, 2011

iPhone 4S

Okayh semua,

Post kali ni lain dari yang lain sikit. Jangan terkejut dulu..

Straight to the point, dunia digemparkan dengan berita iPhone 4S released . Yeah ! Semua tawu kan apa benda nih.?


Change and again.


Well , tak silap aku dah 1 tahun 4 bulan iPhone 4 released.

Just change.


Banyak perbezaan antara new released version of iPhone 4S ni dengan yang previous version, :


*  IOS version 5 
*  1Ghz dual core ARM Cortex A-9 processor  ( Oh yeah ! )
*  16GB, 32GB + 64GB  ( Gila kentang ! )
*  8MP camera 
*  Face-detection camera function  ( Apa main detect2 muka nii ?? )
*  iCloud ( Awan saya ? )
*  Video quality up to 1080p HD  ( Ingat orang nak beli la ? )


Sebenarnya info di atas ni hasil penggugelan tapi tak copy and paste la. Ye ? Ape? Taip sendiri la weyy,, takkan la nak habiskan malas tu arini je,, simpan buat esok la,, :D


Dia ni pemalu orangnya.

Tapi pasal gambar. Credit to owner pic yang asal .  Ada sesetengah juga gambar yang originally from me. But maybe just a little part. 


Semua orang ada hak. Kan ?

Back to the root, Aku takde terpikir langsung pun nak memunya an iPhone 4S nih. Bukan sebab harga atau faktor usia. ( Usia ? ) . Entahlah. Aku rasa tak perlu. Ye lah , kita kena tahu bezakan antara Keperluan dan Kemahuan atau  Needs or Want . Tapi in this case, aku tak perlu dan tak mahu. So?


Orange is my favourite colour.


Its a fact . Right ?


However, kita hanya mampu merancang. Allah yang menentukan. WallahuAlam

No comments:

Post a Comment