Monday, December 19, 2011

Risau.

Assalamualaikum.

Isu banjir kian menjadi buah mulut orang ramai hujung2 tahun macamni,. Hujung tahunn kalau takde banjir macam tak lengkap satu tahun tu., dan sekarang melengkapkan tahun 2011 yang menghampiri penghujung ni,,


Hampir setahun sudah berlalu..

Seperti biasa, negeri negeri pantai timur yang menerima musibah ni dulu. Kelantan , Terengganu dah pun banjir. Dah turun ke Pahang tak silap aku. Sebahagian Johor dah banjir jugak ,. Batu Pahat belum lagi .


Memahat batu. 

Tapi dah dekat 2 hari hujan tak berenti kat Parit Raja ni. Ya, aku pun dapat idea nak post entry ni pun sebab hujan tak berhenti ni la, . Kawasan aku ni tengah tunggu giliran air nak melimpah je. Tu yang aku n jiran2 sekitar risaukan,.


Hujan ???

Amaran banjir dah dikeluarkan . Tapi kadang2 banjir ni disalah tafsirkan oleh kanak2 . Ya,, terutamanya yang macam kat kampung ni.. susah nak nampak swimming pool . Selalu kat parit je, sempit gaknye. Time banjir ni,, kan luas. Puas.


Ni bukan anak orang , ni bapak orang !


Tapi sekarang orang2 kampung macam aku ni , dah educated semuanya. Dah banyak pendedahan . Dapat laptop free la.. WiFi, broadband. Kalau takde internet pun kat rumah , boleh pergi kedai mamak berdekatan. Untung2 dapat tengok football match live jugak. 


Logo ni familiar at Kedai Mamak


 Peace Yawr !




No comments:

Post a Comment