Friday, June 28, 2013

Hiperbola

'Hari bertemu pelanggan' sepatutnya ditukar kepada 'Hari mendedahkan sikap pelajar di sekolah kepada ibu bapa' . Ah , bengang sungguh aku tadi di malukan sebegitu rupa . Tentu Mama pun rasa yang sama . Aku takde niat pun nak kena servis dalam keadaan macam tu . Macamana lah kalau Abah ada sekali tadi . Tentu telinga aku ni dah dimamah bebelen mereka berdua .

Firstly , how in earth that Cikgu Norzilah boleh ada sekali tadi dengan Cikgu Junaidah masa Mama datang , dah tentu lah double-mouth complaining menambahburukkan lagi keadaan tadi . Tak adil . Rasional nya mungkin untuk menjimatkan masa , dan mungkin berkesan ; kelas lain penuh , kelas aku kosong takde orang . Tapi kalau nak jalankan sistem sebegitu , kena lah dari mula , dari mula bukak pagar sekolah . Dan sepatutnya setiap kelas , ada dua guru yang menyambut ibu bapa . 

Then , as predicted , mereka suruh aku besarkan tulisan . Halus sangat katanya . Sampaikan pakai cermin mata pun tak nampak . Terlalu kecil . Nak jugak aku menafikan apa yang mereka cakap , sebab takkan lah tak nampak ? Mungkin faktor usia mempengaruhi jugak , tapi kalau sampai ke tahap tak nampak tu , rasa macam tak munasabah .

kecik sangat ke ?

Even worst , and as predicted aswell , mereka complain tentang 'kepetahan aku dalam berkata kata di dalam kelas' . Ah , aku mengaku aku memang kuat bersembang . Aku bersembang pun bukan perkara nonsense . Aku tahu apa yang aku cakap kan , apa yang aku bualkan . Ish cikgu cikgu ni .

Jadi itu saja lah masalah aku yang diperbesar besar kan pagi tadi . Benda yang lepas , biar lepas . Ni yang nak suruh Abah sign slip keputusan aku ni ha lagi satu masalah . Aku dah penat lah tiru je sign Abah . Takkan nak buat dosa je kan .

No comments:

Post a Comment