Friday, April 13, 2012

Susah

Susah kan kalau ada kawan yang sentiasa rasa yang dia je yang betul.


Actually orang-2 macamni ada masalah hidup atau konflik yang dalam situasi itu , mereka gagal atau kalah ( negative side) . Mereka tak sanggup nak tanggung seorang 'kekalahan itu' lalu dia ingin always win in another situation. Ataupun , personaliti seseorang itu yang sudah sedia ada tidak mahu kalah. 


Kalah yang aku maksudkan kat sini ialah dari sudut psikologi. Perasaan dan hati. Ia bukan lah kekalahan yang di sebabkan oleh kemenangan mutlak seseorang seperti dalam contest . Ia perasaan yang sama ada sedar atau tidak sedar disedari oleh kedua belah pihak. Amboi !


Menyakitkan hati rasanya bila apa saja yang aku cakap dia sanggah. Di perlekeh. Kemudian di sambut dengan kata-2 yang memalukan seakan-akan memperbodohkan aku. Memanglah dia tak rasa apa yang kita rasa. Tapi setiap patah perkataan yang dia sebut , menunjukkan dialah insan paling mulia dan orang lain yang di sekililing dia ni bagi die juz sampah and useless.


Adakah dia tak sedar yang dah ramai kawan2 aku juga tersinggung dengan sikap dia. Ada juga yang dah pinggirkan dia. Dia tetap begitu . Semakin menjadi-2 pulak tuh. Aku bukanlah apa , bukan niat nak mengutuk insan itu , tapi ini luahan hati aku . Seriously , aku tak suka benda2 kecil diperbesar2kan as big as masalah negara pulak. I don't understand with this kind of people.!


Tapi kalau dah memang jis natural talent sebegitu , kita tak boleh ubah. Juz him and himself yang boleh ubah sikap dia tuh. Maybe ambik masa , tapi harap -harap begitu lah sebab aku pon tak tahan. Stress aku dibuatnya.


Thats all . Assalamualaikum. :D









No comments:

Post a Comment