Sunday, October 20, 2013

jasa besar

actually beberapa bulan sebelum pmr , laptop 1 malaysia yang aku dapat masa form 1 was completely ROSAK dan tak boleh bukak terus .


dekat setahun setengah jugak aku dah di bagi amaran oleh windows yang hard disk laptop ni was badly damaged and sadly , aku ignore amaran tersebut even aku dah rasa kesannya ; bila bukak windows explorer , laptop automatically freezes , hangs and show up blue screen which is a bad imminent failure . banyak kali jugak windows suruh backup file sebelum memory hilang ,  tapi aku degil , aku tak buat pun . 


dan dekat setahun jugak aku ngadap benda kat atas ni setiap kali aku on power laptop . 'SMART hard disk failure' dia kata . tapi aku degil , taknak betulkan , aku gasak je laptop ni sampai barai jadi nya , tak boleh bukak terus . 


one day , aku bukak laptop and this thing appears . aku power off and power on balik semula . pun benda yang sama . bam , the end .


plus , bottom left corner of my laptop screen was badly damaged due to excess usage in my view. apparently,  it will continuously spread out to the other side of the screen if i used the laptop even more excessively . he's dead , jim .


inilah sticker 1 malaysia yang aku tanggalkan right after aku dapat laptop ni , haha . aku tampal sticker ni dekat situ dan masih di situ sampai lah sekarang . kenangan woo . 

it's not the dead end for the laptop actually , sebab aku boleh beli hard disk baru berharga lebih kurang rm 200 dan guna laptop ni macam biasa . but that isn't the point i really care sebab aku terkilan sangat yang data dalam hard disk aku hilang . forever . 

aku simpan dalam hard disk ni banyak gambar aku masa kecik kecik  , lagu alleycats high quality audio  , video gila gila dengan adik aku masa form 1 , video messi  , haha ,  and even masa birthday aku tahun ni , aku buat something special , aku senaraikan birthday wisher dari first sampai last siap dengan waktunya sekali in a document in the hard disk , sadly . aku banyak memori indah dengan laptop ni , aku happy , sedih , menangis , ketawa , bersweet-sweet , berskype-skype .... hmm , tertidur sama-sama , laptop ni lah yang jadi saksi . alahai ~ 

aku dah lama nak buat entry pasal benda ni tapi tak berkesempatan , and busy with exam eventually . on top of that , 'kehilangan' laptop tersebut tak berapa nak dirasai sangat dengan alasan , nak periksa and my sister has her 'own laptop lah sangat' hasil ihsan makdik . so aku boleh lah berkongsi dengan dia and at this exact moment , aku taip entry ni pun , pakai laptop yang satu lagi ni lah .

i'd even gone through a lot of physical changes along with this laptop . brruhhh

No comments:

Post a Comment