Saturday, March 16, 2013

Nasyid



Aku baru je selesai bertanding nasyid kat sekolah aku pagi tadi . Tapi bukan tu yang aku nak ceritakan. 

Sebenarnya , pengalaman seminggu bersama kawan baru aku dalam nasyid ni membuka mata aku , tentang karenah , pembawaan diri , sifat dalaman , sudut pandang seseorang bersesuaiain lah dengan sifat aku yang over-observant nih . Memandangkan aku baru je berjinak-jinak dalam nasyid di sekolah menengah , aku kena cari basic , platform yang sesuai , hala tuju yang terbaik supaya aku tak 'sesat'.

Fais Sabari , classmate , first person to inspire me to 'seriously' join Shoutul Abrar , actually aku dah terpilih untuk masuk group nih sejak tahun lepas , tapi entah mengapa aku terkurang cerdik , aku abaikan je tanggungjawab tuh , kalau ade perjumpaan , aku tak pergi pun . Dan aku masih tak boleh terima keputusan aku tu sampai sekarang . Tapi tahun ni , Fais ni lah yang bimbing aku*cehh ayat*, dia yang push aku untuk masuk . Dan aku tak marah dia , sebab aku pun suka . Tapi dia ni bajet senior ah , nyampah aku . hahaha

Jazle , senior , form 5, memang cukup popular dekat sekolah kerana kepetahan kata-kata dalam menyampaikan ilmu , agama especially . Kewibawaan , ketegasan , dan gurauan semua diseimbangkan , aku betul-betul kagum dengan dia nih . Rasional kalau nak dibuat idola , haha .

Luqman Hakim , form 2, kawan baru yang paling ngam dengan aku , sporting , memahami , smart *haha* . Slack nye cume dia ni manja sikit ahh , macam perempuan . Tapi kire okay ah , ape aku nak buat pun dia dah tau dah , padahal baru kenal seminggu .

Farizal aka Squidward , form 2 , dia nih sengau . hahaha . Dia nih aku buat gurau jee  . Dia over-confident , kekadang menyampah jugak . haha

Aizat aka Cibeng , form 2 , boleh bawak berbual lahh , luas pengetahuan am , tapi senyuman dia sangat lah menakutkan hahaha , macam nak buat ape je , taktaulahh juri takut tak masa buat persembahan sebab nasyid tanpa senyum umpama rumah tanpa bilik *cehh* .

Nazhan , form 2 , muka matang and mysterious. first time aku nampak dia , aku ingat form 3 ke 4 ke . dengan parut bagai . hahah . Muka creepy , dan kemisterian nya jelas sangat apabila pagi tadi baru aku tau nama dia walaupun seminggu dah nasyid sesama . Baru ku tauu budaknye baik , memang baik ahh . Dan hari ni aku memang berdua je lah dengan dia buat kerja semua . "Don't judge a book by its cover" :)

Zul aka Suara katak , form 3 , kpopper , arrogant . Suara dia besaq gile woihh , dan dia pun bawak suara base dalam nasyid . memang sesuai lah . Kepala dia besar , hahaha xD

Zarul , form 2 , stubborn . Dia kalau cakap memang dia je lah yang nak menang . Tak boleh tengok orang buat salah sikit , dia tegur . kalau tegur elok elok takpelah jugak , ini macam nak cari gaduh je . Mula-mula aku memang anggap dia ni macam langau yang sibuk-sibuk kat badan time kat kebun atau hutan tu ha , annoying gila . tapi kalau dah  itu personaliti dia , nak buat macamane :/

Sultan Sula *taktau nama* , form 2 , seornag yang pelik . Sebab ape , kejap marah , pastu ketawa , pastu sedih , haha *macam aku kot* . Tapi aku tak berapa rapat sangat , tapi selalu lah jugak bual-bual .

Haziq , form 2 , nice voice . Suara dia memang sedap ah , tapi sayang , dia ni tak ada disiplin , suruh latih , sakit perut lahh, ape lahh , tertonggeng sana , terbaring sini , main alat muzik , ape ayang tak disuruh , itulah yang dia buat , last-last bile abang senior yang mengajar dah fed-up , disisihkan lah ape lagi .

Dan , lastly , Aku . haha terpulanglah kat diorang ape yang diorang anggap tentang aku .

Actually , ade lagi beberapa orang yang aku tak describe , tapi aku tak perhatikan sangat diorang . Yang kat atas ni lahh yang menarik perhatian aku , dan diorang ni lah yang membuka mata aku , tentang sifat manusia , berbeza-beza semuanya .







No comments:

Post a Comment